Att inte hinna med allt

Problemet


Ett stort problem som de flesta som arbetar inhouse har känt av är tidsbrist och en oförståelse av ledningen eller andra beställare. 

Du ska göra inlägg på sociala medier, skicka ett nyhetsbrev, uppdatera hemsidan, svara när en säljare ringer, ta fram en "enkel" affisch på ett event och sen ska du bara sätta ihop en marknadsföringsplan, göra lite annonser på Meta och glöm såklart inte Google Ads (been there, done that). 

Detta resulterar i att du har 1000-tals bollar i luften, jobbar övertid, helger/kvällar för du ska "bara" svara på några kommentarer på Insta (been there, done that). 

Det kommer aldrig riktigt en lugn period. Den största risken med detta är att du kan bränna ut dig (been there, done that). 

Lösningen!

Lösningen på detta är att säga "nej, stopp och belägg" samt få en förståelse hos ledningen att du inte hinner med allt. Att du inte orkar med allt. 

Prata med din chef eller ledningen och säg att:
"Vi måste bli bättre att prioritera i dessa områden. Det är för många bollar i luften och just nu jobbar jag i en ohållbar situation. Vi kan inte göra allt. Vi måste välja." 

Lyckas du att skapa mer fokus, ro och ork för ett mindre antal arbetsuppgifter så kan du göra större skillnad där. Låt oss säga att du kan fokusera mer på att göra värdefulla nyhetsbrev som gör att era läsare skapar ett större band till ert varumärke – då får ni fler besökare som är helt rätt för er.

Att skapa en relation till era kunder är bland det viktigaste ni kan göra. Det hinner företaget inte göra om du behöver kuta och jäkta bland 1000 olika arbetsuppgifter, då skrapar ni på ytan där ni behöver gå in på djupet.

Previous
Previous

Kanalval

Next
Next

Fokustid